Algemene verkoopsvoorwaarden Tuin 2000
Ondernemingsgegevens
Tuin 2000
Alsembergsesteenweg 500
1653 Dworp (België)
E-mail : info@tuin2000.be
Telefoon : 02/380.10.14
BTW : BE 0573.674.232
Artikel 1 : Algemene bepalingen
De e-commerce website van Tuin 2000, gevestigd, Alsembergsesteenweg 500, 1653 Dworp, BTW BE 0573.674.232 (hierna genoemd ‘Tuin 2000’) biedt haar klanten de mogelijkheid om de producten uit haar webwinkel online aan te kopen.
Onderhavige Algemene Voorwaarden (“Voorwaarden”) zijn van toepassing op elke bestelling die geplaatst wordt door een bezoeker van deze e-commerce website (“Klant”).
Bij het plaatsen van een bestelling via de webwinkel van Tuin 2000 moet de Klant deze Voorwaarden uitdrukkelijk aanvaarden, waarmee hij/zij instemt met de toepasselijkheid van deze Voorwaarden, met uitsluiting van alle andere voorwaarden. Bijkomende voorwaarden van de Klant worden uitgesloten, behoudens wanneer deze voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk door Tuin 2000 aanvaard zijn.
Artikel 2 : Prijs
Alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in EURO, inclusief BTW en alle andere verplicht door de klant te dragen taksen of belastingen.
Indien leverings-, reservatie- of administratieve kosten worden aangerekend, wordt dit apart vermeld.
De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.
Artikel 3 : Aanbod
Ondanks het feit dat de online catalogus en de e-commerce website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden Tuin 2000 niet. Tuin 2000 is wat de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie slechts gehouden tot een middelenverbintenis. Tuin 2000 is in geen geval aansprakelijk ingeval van manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten.
Wanneer de Klant specifieke vragen heeft over bv. maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij de Klant om vooraf contact op te nemen met ons via de contactopties op onze website.
Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken door Tuin 2000. Tuin 2000 kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product.
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit uitdrukkelijk in het aanbod vermeld. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, bijbehorende prijzen, kosten en handelingen die dienen te worden verricht.
Artikel 4 : Online aankopen
Beschrijving bestelprocedure :
De klant kan naar het tabblad ‘Webshop’ gaan. De klant kan daar het gewenste product kiezen, eventuele opties ervan en het aantal stuks. De klant kan meer informatie vinden onder ‘Beschrijving’ en ‘Extra informatie’. Eens de klant zeker is van zijn/haar bestelling, kan via de knop ‘voeg toe aan mijn winkelmandje’ naar het winkelmandje gegaan worden.
Eens in het winkelmandje, krijgt de klant de melding wat er zonet werd toegevoegd. Indien de klant een couponcode heeft, kan hij/zij deze ook hier ingeven en wordt die automatisch van het totaalbedrag afgetrokken. De klant geeft de facturatiegegevens in. De klant kan ook een ander afleveradres invoeren. De klant moet het gewenste adres ingeven om de bestelling en levering correct te kunnen voltooien. De verzending gebeurt door eigen personeel. Een verzending binnen België kan gratis zijn, of betalend voor de klant naargelang het gekozen product. De klant kan deze verzendkosten terugvinden in het overzicht in het winkelmandje onder ‘Verzendkosten’. De klant kan indien gewenst ook een opmerking toevoegen.
De klant ziet nu het totaal te betalen bedrag. Dit bedrag is inclusief btw. Hierna kiest de klant de gewenste betaalmethode. Hiervoor heeft hij/zij de keuze tussen: Bancontact of Credit Card (Master Card of Visa). Alle extra kosten vanwege de betalingsmethode worden vermeld, tenzij Tuin 2000 de kosten op zich neemt en de extra te betalen kost €0,00 bedraagt. De klant moet het vakje (OPT-IN) aanduiden waar hij/zij verklaart de Algemene Voorwaarden van Tuin 2000
gelezen te hebben en akkoord gaat.
De klant kan de Algemene Voorwaarden nalezen door op de link te klikken en kan deze ook downloaden door op de knop ‘downloaden’ te klikken. De klant kan nu op de knop ‘Plaats bestelling’ klikken. Indien bepaalde velden niet of foutief ingevuld zijn, krijgen deze een rode foutmelding. De klant dient deze foutmeldingen eerst op te lossen alvorens opnieuw op ‘Plaats bestelling’ te klikken. De klant ontvangt nu een orderbevestiging per mail.
Tuin 2000 is gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de Klant met betrekking tot bestellingen waarbij de Klant betrokken is.
Alle betalingen worden via een beveiligd betaalsysteem afgerond. Klanten dienen 18 jaar of ouder te zijn om bestellingen te mogen plaatsen.
Artikel 5 : Levering en uitvoering van de overeenkomst
Leveringen zijn in principe enkel mogelijk in België.
Buiten België : Klant dient eerst contact op te nemen met ons via de contactopties op onze website en we bekijken samen met onze eventuele partners hoe levering kan uitgevoerd worden. Dit zal dan steeds schriftelijk vooraf dienen bevestigd en aanvaard te worden door Tuin 2000 met eventuele bijkomende leveringsvoorwaarden (termijn, prijs, etc.).
Op het meeste beeldmateriaal worden bloemen en planten in bloei getoond. Bloemen en planten zijn een natuurproduct en zullen vers geleverd worden. Het is mogelijk dat bloemen en planten in knop geleverd worden, om versheid te garanderen. Het feit dat het boeket of de plant in dit geval afwijkt van de foto is niet negatief, maar een garantie van versheid voor een zo lang mogelijke periode.
Eens het order werd aangemaakt door de klant, wordt tuin 2000 hiervan verwittigd zodat het order zo snel mogelijk klaargemaakt kan worden voor transport. Van zodra wij met het order bezig zijn, kunnen wij dit mededelen aan de klant door op de knop ‘processing’ te klikken in ons orderoverzicht. De klant ontvangt dan een mail met de boodschap dat we het order goed hebben ontvangen en dat we het pakketje aan het klaarmaken zijn voor verzending.
Tuin 2000 doet het mogelijke om de bestelling binnen de bepaalde termijn af te leveren, maar kan dit niet garanderen door externe factoren en derde partijen.
Bestellingen die op werkdagen voor 12.30 uur geplaatst en door Tuin 2000 bevestigd zijn kunnen dezelfde werkdag geleverd worden in België.
Bestellingen die op zaterdagen voor 12.30 uur besteld en door Tuin 2000 bevestigd zijn kunnen dezelfde dag nog geleverd worden in België.
Voor internationale bestellingen dient Klant eerst contact op te nemen met ons via de contactopties op onze website en we bekijken samen met onze eventuele partners hoe en wanneer levering kan uitgevoerd worden. Dit zal dan steeds schriftelijk vooraf dienen bevestigd en aanvaard te worden door Tuin 2000 met eventuele bijkomende leveringsvoorwaarden (termijn, prijs, etc.).
Indien later dan deze tijdstippen besteld wordt, kan levering dezelfde dag niet meer gegarandeerd worden, maar zal de levering zo spoedig mogelijk nadien plaatsvinden. Tuin 2000 garandeert geen leveringen op feestdagen tenzij specifiek vermeld. Bestellingen op feestdagen kunnen op de dag ervoor of de eerstvolgende dag erna geleverd worden.
De Tuin 2000 klantendienst is tevens gesloten op zon- en feestdagen en zal desbetreffende opmerkingen alleen gedurende werkdagen afhandelen. Bestellingen die geplaatst worden tijdens sluiting van de Tuin 2000 klantendienst worden niet behandeld.
Tijdstippen van leveringen zijn afhankelijk van externe partners (o.a. beschikbaarheid bloemen en planten). Tuin 2000 garandeert geen leveringstijdstippen. Bestellingen voor rouw- en bruidswerk dienen minstens 1 werkdag op voorhand te worden doorgegeven om een correcte aflevering te kunnen garanderen.
Wegens overmacht (extreme weersomstandigheden, stakingen, maatregelen van overheidswege betreffende bereikbaarheid ontvangen, storing op internetservers of telefoon) kan de leverdatum afwijken van de opgegeven datum. De Klant heeft in dit geval het recht om de bestelling kosteloos te annuleren of een andere leveringsdatum uit te kiezen.
De Klant heeft tijdens het bestellen de mogelijkheid om aan te geven de levering (in geval van afwezigheid van de ontvangen) het product bij de buren af te leveren of voor de deur mag achterlaten. Deze leveropties zijn slechts richtlijnen, die Tuin 2000 naar eigen inschatting wel of niet zal toepassen. Indien het product (in geval van afwezigheid) voor de deur is achtergelaten, is Tuin 2000 niet verantwoordelijk voor diefstal.
In verband met beschikbaarheid en hogere bloemenprijzen rond Moederdag, Kerst en Valentijnsdag kan het geleverde product enigszins verschillen van de foto.
Tuin 2000 zal haar uiterste best doen om zoveel mogelijk aan uw wensen te voldoen. Wegens drukte garanderen wij geen leveringen op specifieke tijdstippen.
Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moeten door de Klant onverwijld en onmiddellijk worden gemeld aan Tuin 2000. Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de Klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. Het risico gaat echter al over op de Klant bij levering aan de vervoerder,
als de vervoerder van de Klant de opdracht heeft gekregen de goederen te vervoeren en deze keuze niet door Tuin 2000 was geboden.
Artikel 6 : Eigendomsvoorbehoud
De aangekochte artikelen blijven tot op het moment van gehele betaling door de Klant, de exclusieve eigendom van Tuin 2000. De Klant verbindt er zich toe zo nodig derden op het eigendomsvoorbehoud van Tuin 2000 te wijzen, bv. aan eenieder die op de nog niet geheel betaalde artikelen beslag zou komen leggen.
Artikel 7 : Herroepingsrecht
1. Het aan de consument verleende herroepingsrecht is enkel van toepassing indien de overeenkomst werd gesloten vanop afstand (website, telefoon, …).
2. Het herroepingsrecht houdt in dat je het recht hebt te beslissen dat je de goederen niet wilt houden en bedraagt 14 dagen vanaf de levering van het artikel. De artikelen mogen dan zonder betaling van een boete en zonder opgave van reden terugbezorgd worden ten laatste 14 dagen na melding aan Tuin 2000 van herroeping. Binnen de 14 dagen nadat Tuin 2000 de artikelen heeft teruggekregen wordt de volledige aankoopprijs ervan terugbetaald met hetzelfde betaalmiddel waarmee je hebt betaald.
3. Tijdens de eerste 14 dagen na de levering verwachten we dat je zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Als je de goederen nog wenst terug te sturen zoals hierboven omschreven, mag je ze enkel in die mate uitpakken of behandelen als nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Als je de goederen terugbezorgt, moet dit gebeuren met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en originele verpakking.
4. Als je de goederen wenst terug te bezorgen aan een Tuin 2000 winkel, kan dit enkel aan de door jou online aangeduide Tuin 2000 winkel.
5. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. Indien de goederen onmogelijk per post kunnen worden teruggezonden zullen wij deze bij jou komen afhalen. Wij zullen aangeven wat hiervan de kostprijs is of een raming maken, indien dit niet redelijkerwijze op voorhand kan worden berekend.
6. Om je herroepingsrecht snel en correct uit te oefenen, dient u contact op te nemen met Tuin 2000. U moet hiervoor een ondubbelzinnige verklaring versturen naar Tuin 2000.
Het herroepingsrecht geldt niet in sommige specifieke gevallen zoals bij wet voorzien, zoals o.m. snel bederfbare goederen of met beperkte houdbaarheid (o.a. bloemen en planten), speciaal bestelde goederen en goederen die volgens de instructies van de klant werden gepersonaliseerd.
Artikel 8 : Beschadigde of verkeerd geleverde producten
Tuin 2000 garandeert 7 dagen versgarantie vanaf de bezorgdatum voor uw bloemen, planten of andere gerelateerde producten. Als de bezorgde bloemen, planten of andere gerelateerde producten zijn beschadigd, dood zijn of binnen 7 dagen slap hangen, neem dan een foto van het product en stuur het naar Tuin 2000 of ga er mee terug naar de winkel. In overleg worden de bloemen, planten of andere gerelateerde producten zonder bijbetaling vervangen. Contactgegevens van Tuin 2000 zijn te vinden op de contactpagina.
Als een terugbetaling gewenst is in plaats van vervangen, wordt het betaalde bedrag voor de bloemen, planten of andere gerelateerde producten inclusief de bezorgkosten verrekend.
Tuin 2000 onderzoekt de teruggestuurde producten. Tuin 2000 heeft het recht om de betaalde kosten terug in rekening te brengen als het product niet als beschadigd of fout geleverd wordt gevonden.
Als er een ander product is geleverd dan is besteld, neem dan contact op met de klantendienst van Tuin 2000. In overleg wordt het bedrag (de originele bezorgkosten en het bedrag van het product) terugbetaald of het bestelde product alsnog verstuurd.
Artikel 9 : Garantie
Krachtens de toepasselijke wetgeving betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen heeft de consument wettelijke rechten. Deze wettelijke garantie geldt vanaf de datum van levering aan de eerste eigenaar. Elke commerciële garantie laat deze rechten onverminderd. Om een beroep te doen op de garantie, moet de Klant een aankoopbewijs kunnen voorleggen. Klanten wordt aangeraden om de oorspronkelijke verpakking van de goederen te bewaren.
Voor artikelen die online werden aangekocht en bij de Klant thuis zijn afgeleverd, dient de Klant contact op te nemen met Tuin 2000 en het artikel op zijn kosten terug te bezorgen aan Tuin 2000.
Bij vaststelling van een gebrek moet de Klant Tuin 2000 zo snel mogelijk inlichten. In ieder geval dient elk gebrek binnen een termijn van 2 maanden na vaststelling ervan door de Klant te worden gemeld. Nadien vervalt elk recht op herstelling of vervanging.
De (commerciële en/of wettelijke) garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, of elk ander abnormaal of incorrect gebruik. Defecten die zich manifesteren na een periode van 6 maanden volgend op datum van aankoop, desgevallend levering, worden geacht geen verborgen gebreken te zijn, behoudens tegenbewijs door de Klant.
Artikel 10 : Contact opnemen
Tuin 2000 is bereikbaar op het telefoonnummer +32 2 380 10 14, via e-mail op info@tuin2000.be of per post op het volgende adres: Alsembergsesteenweg 500, 1653 Dworp. Eventuele klachten kunnen hieraan gericht worden.
Artikel 11 : Sancties voor niet-betaling
De facturen zijn contant betaalbaar. Bij gebreke aan betaling op de vervaldag zal van rechtswege en zonder ingebrekestelling een forfaitaire verhoging verschuldigd zijn gelijk aan
15 % met een minimum van 50,00 EUR, alsook een nalatigheidsintrest gelijk aan de wettelijke intrestvoet te rekenen vanaf de vervaldag op het nog verschuldigd bedrag.
Artikel 12 : Privacy
Tuin 2000 respecteert uw persoonsgegevens en verwerkt deze in overeenstemming met de toepasselijke Belgische en Europese wetgeving. De door u meegedeelde persoonsgegevens tijdens het bestelproces (met name uw naam, adres, e-mailadres, etc.) zullen enkel gebruikt worden voor volgende doeleinden: de uitvoering van de afgesloten overeenkomst, het verwerken van de bestelling.
U beschikt over een wettelijk recht op inzage en eventuele correctie van uw persoonsgegevens. Mits bewijs van identiteit (kopie identiteitskaart) kunt u via een schriftelijke, gedateerde en ondertekende aanvraag aan Tuin 2000, Alsembergsesteenweg 500, 1653 Dworp, info@tuin2000.be, gratis de schriftelijke mededeling bekomen van uw persoonsgegevens. Indien nodig kunt u ook vragen de gegevens te corrigeren die onjuist, niet volledig of niet pertinent zouden zijn.
In geval u toestemming heeft gegeven voor het gebruik van uw persoonsgegevens voor direct marketing kan u zich hier steeds kosteloos tegen verzetten. Hiertoe kan U zich steeds richten tot Tuin 2000.
Wij behandelen uw gegevens als vertrouwelijke informatie en zullen die niet doorgeven, verhuren of verkopen aan derden. Tuin 2000 houdt online (anonieme) bezoekersstatistieken bij om te kunnen bekijken welke pagina’s van de internetsite in welke mate bezocht worden.
Voor meer informatie, lees ons privacybeleid.
Artikel 13 : Gebruik van cookies
Tijdens een bezoek aan de site kunnen ‘cookies’ op de harde schijf van uw computer geplaatst worden. Een cookie is een tekstbestand dat door de server van een website in de browser van uw computer of op uw mobiel apparaat geplaatst wordt wanneer u een website raadpleegt.
Cookies kunnen niet worden gebruikt om personen te identificeren, een cookie kan slechts een machine identificeren. Er worden ‘first party cookies’ gebruikt door de bezochte site zelf en die tot doel hebben de site optimaal te laten functioneren. Ook worden er ‘third party cookies’ gebruikt. ‘Third Party cookies’ zijn cookies die niet afkomstig zijn van de website zelf, maar wel van derden, bv. cookies van Facebook of Google Analytics. Voor dergelijke cookies moet de bezoeker van de site eerst toestemming geven – dit kan gebeuren via een balk onderaan of bovenaan de website, met verwijzing naar dit cookiebeleid, die het verder surfen op de website echter niet verhindert.
U kan uw internetbrowser zodanig instellen dat cookies niet worden geaccepteerd, dat u een waarschuwing ontvangt wanneer een cookie geïnstalleerd wordt of dat de cookies nadien van uw harde schijf worden verwijderd. Dit kan u doen via de instellingen van uw browser (via de help-functie). Hou er hierbij wel rekening mee dat bepaalde grafische elementen niet correct kunnen verschijnen, of dat u bepaalde applicaties niet zal kunnen gebruiken.
Door gebruik te maken van onze website, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
Artikel 14 : Aantasting geldigheid – niet-verzaking
Indien een bepaling van deze Voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten.
Het nalaten op gelijk welk moment door Tuin 2000 om één van de in deze Voorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze Voorwaarden aantasten.
Artikel 15 : Wijziging voorwaarden
Deze Voorwaarden worden aangevuld door andere voorwaarden waar expliciet naar verwezen wordt, en de algemene verkoopsvoorwaarden van Tuin 2000. Ingeval van tegenstrijdigheid, primeren onderhavige Voorwaarden.
Artikel 16 : Bewijs
De Klant aanvaardt dat elektronische communicaties en back-ups als bewijsvoering kunnen dienen.
Artikel 17 : Klachtenregeling en geschillen
Klachten betreffende niet-leveringen dienen binnen een termijn van 30 dagen kenbaar te worden gemaakt.
Andere klachten dienen binnen 2 dagen kenbaar te worden gemaakt. Klant dient klacht door te geven aan Tuin 2000, liefst schriftelijk per e-mail (info@tuin2000.be) of telefonisch.
Tuin 2000 zal binnen 7 werkdagen reageren op klachten. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Tuin 2000 binnen de 7 werkdagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
Op de overeenkomsten tussen Tuin 2000 en Klant is het Belgisch recht is van toepassing, met uitzondering van de bepalingen van internationaal privaatrecht inzake toepasselijk recht en met uitzondering van het Verdrag van Wenen inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken.
Voor alle geschillen is het Vredegerecht te Halle bevoegd, hetzij de Rechtbank van Eerste Aanleg te Brussel.